16 Aralık 2009 Çarşamba

Sims

Hepimiz Aynı Mahallenin Çocuklarıyız adlı blogta Sims'le ilgili bir yazı vardı, onu okuduktan sonra ben de sanırım saykopat düzeyindeki Sims dünyamı ucundan biraz açsam buraya fena olmaz diye düşündüm. (Ki insanlar ne kadar asosyal, takıntılı, manyak olduğumu daha bir iyi anlasın diye evet.)



Herkesin olduğu gibi benim de kendime benzettiğim bir Sims karakterim var halihazırda tek başına yaşayan. Gerçek hayatıma yakın özelliklerde ve isteklere sahip. Gerçek hayatımda yapacağım işi yaptırıyorum kendisine, law business'te yükseliyor adım adım. Bu çok sıkıcı olduğu için, bir tane de Veronaville'de köy hayatı yaşayan bir çift olarak Onur'a benzeyen ve bana benzeyen iki sim'im var. Bunları aynı eve koyarken çift olduklarını belirtmediğim için aynı evde birbirlerine aşık etmek çok zor olmuştu fakat şu an birbirlerine hastalar, devamlı woohoo yapıyorlar, beraber yaşıyorlar, ev ufacık, işleri de bok gibi, kariyer mariyer hak getire.

Strangetown'da bir ara Sonjas evi kurmuştum yazın. Red Sonjas'taki herkese benzeyen beş kız karakteri bir eve tıkmıştım. Yo güzel yaşıyorduk, kavga da etmiyorduk gerçekten. Sıkıldım sonra, o evi başka bir aileye kullandırmak için, "Evi boşaltın, kardeşim geliyor Almanya'dan." dedim kızlara, boşalttılar.

Beatrice ve David adlı çiftim var sonra yaşattığım. Bunlar farklı iki karakterdi, aynı ailede değillerdi fakat üstün çabalarım sonucu çift haline getirebildim ikisini. David Dunne, David Coverdale'in çakması. Dunne soyadı, o aralar Dune Gezegeni'ni okuyor olduğum için. Beatrice de öylesine, neden bilmiyorum açıkçası. Ayrıca David'in soyadı Coverdale'di başta, sonra Beatrice kendisine evlenme teklif ettiği için karısının soyadını aldı. İki de çocukları var, Jack ve Lily.

Bunların dışında... Bir gün kendi karakterlerimin hepsinden de sıkılınca, halihazırdaki Sims karakterlerine de el attım. Şimdiye kadar en uzun oynadığım karakter Don Lothario içlerinden, en zevklisi Don Lothario'yu oynamak benden söylemesi. Alabildiğine çapkın, sporcu, iki kız kardeşle aynı anda sevgili idi. Hayattaki amacı, on kişiyle sevgili olmakmış, ben altıya kadar getirebildim hayatına el atınca kendisinin. Gerçekten çok eğlenceliydi ama, bir kızı arıyorsun geliyor, onu gönderiyorsun diğer kız geliyor, hizmetçi geliyor işi bitince takılalım mı biraz diye soruyor, hizmetçiyi gönderiyorsun diğer sevgilin geliyor onunla uyuyorsun falan. Bu arada sporcusun ve devamlı yükseliyorsun kariyerinde, dünya çapında hayranların var, hayvan gibi para alıyorsun ve birçok arkadaşın var. Ne kıyak işmiş Don Lothario olmak be.



Don Lothario'yu oynarken, tipinden hazzetmemiştim ama. Ben de önce onun tipini değiştirmekle başlayıp, tüm Sims'in hazır karakterlerinin tipini düzelttim bir de. Mesela kocasının ilgisini geri kazanmak isteyen bir karakter vardı, tipi felaketti. "Böyle olmaz anacım, önce gel şu senin saçları kısa kestirelim, sonra sarıya boyatalım..." diye kanına girdim kadının, hop düzelttik tipi. Asi takılan bir kızı vardı bu kadının, siyah rujla falan geziyordu. Onun da rujuna, saçına el attım. Gardrobu olmayan evlere bile gardrop aldım bu aşk uğruna. Şimdi benim Sims dünyamda herkesin tipi benim istediğim gibi.

Ha bir de bol bol hile kullanmıyorum oynarken, sadece ilk başta ev düzenlerken kaç karakterle açmışsam evi, o karakter kadar hile yapıyorum ve o parayla da odaları düzenliyorum, eşya alıyorum.

Sonradan uyandığım bir nokta olmuştu Sims'te, aslında o hazır karakterlerin kendi hikayeleri var, karakterler arasında ilişkiler var, oyunun amacı var. Mesela Veronaville'de iki düşman ailenin çocukları sevgililer, Romeo ve Juliet adları da. Onları bir araya getirmemiz lazım. Pleasantville'de de çok zengin olan Goth ailesinin yaşlı üyesiyle evlenmek isteyen bir orospu var, onu ona başgöz etmemiz; Goth ailesinin çirkin kızı Cassandra'yı da güzelim Don Lothario'ya yamamamız lazım mesela. Strangetown'daki asker babanın oğluna da askeri bir kariyer yapmak lazım falan filan. Don Lothario'nun benim elimin değdiği yeni halini, Cassandra'nın benim elimin değmesinin bile yetmediği çirkin tipine yedirmiyorum şimdilik ama ilk olarak o ikisini evlendirerek bu amaçları da gerçekleştirmeye başlayacağım ilk tatilde.



Evet kendimi şimdi gerizekalı gibi hissediyorum bunları yazıya döktükten sonra. Ha yazıya dökmediğim Sims fantezilerim de var hala ki onlar da bende kalmazsa gerçekten çok acınası hissedebilirim kendimi. :)

2 yorum:

  1. işte şimdi beni kalbimden vurdun :) ah sims ahh.. o kadar çok fantazi yaptım ki kendisiylen. kimin eli kimin cebinde belli olmayan zamanlar, yakışıklı hizmetçiyle kaçamaklar, ondan çocuk bundan çocuk zamanları, torunun torununu gören bilim adamı kadınlar, uzaylı bebekler.. böyle geçiyodu güler işte de toplu aşk yaparken sıkıldım ve toplu katliam yapmaya başladım. bütün insanları partiye çağırıp çevrelerini çitlerle ördüm, teker teker öldüler zamanında.. ah sims aahhh. şimdi ise format sonrası oluşan bir boşluk :(

    YanıtlaSil
  2. Ehue ben de format yicem en kısa zamanda ama oyunun yedeğini de aldım.

    Ben bir kere çit örüp adam öldürdüm, onda da ben güzel güzel kendime ait bir karakterle, zenci Darren ile aşk yaşarken, Onur'un sonradan bu bilgisayarda kendine bir karakter açmasının ardından tam biz Darren'la evlenip çocuk yapmışken "Ya biz evlenelim sktiret Darren'ı!" demesiyle beraber hop Darren ve bebeği bir odaya aldım, kapıyı kaldırdım... Tek leşim o bebek ve Darren. Ve bir hiç uğruna. Sonradan beğenmedik o aileyi ve sildik üstelik Onur'la. Yaa. :(

    YanıtlaSil

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (38) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)