18 Nisan 2010 Pazar

Hello Kitty Online: Yeni "ders çalışmamak için yaptığım anlamsız hareket".

Erkek arkadaşım tam bir gamer. Yeni çıkan oyunları mutlaka dener, tek kişilik oyunlar, rol yapma oyunları, multiplayer oyunlar, online rol yapma oyunları, futbol oyunları, strateji oyunları, hepsi elinden geçmiştir. Ben de WoW ve Warhammer Online adlı iki düşmanla kıyasıya mücadele ederek kendisini oyunlarından biraz uzaklaştırmaya çalışırım. WoW tehlikesini atlattık hatta epey, artık sadece Warhammer Online'la yarışıyorum.

Onun bu oyunlarla ne kadar vakit geçirdiğini gördükçe "Ne buluyor ki bu adam bu oyunlarda?" der ve her oyununa ben de bir göz atarım, WoW'u kendi bilgisayarıma da kurdurduğum ve onun account bilgileriyle giriş yapıp zaman zaman kendi yarattığım karakterimle biraz oynamışlığım da var, Warhammer Online'da da hala bir karakterim var. Fakat quest'lerin bana fazla zor gelmesi, gerçek hayatta da az olan yön bulabilme duyumun map'lerde tamamen sıfırlanması ve harita okuyamayışım Warhammer'da da WoW'da da ona eşlik edemeyişime neden oldu ve asla Kaptan'ın istediği gibi bir healer olamadım. Zor gelen quest'ler, quest mantığını anlayamayışım, önüme gelen her yaratığı kesmeye alışamayışım, saldıran yaratıklardan kaçamayışım, çevik olamayışım her karakterimin level 10'larda kalmasına yol açtı.

En çok özendiğim şeylerden biri de Kaptan'ın Tunç, Melih, Eren ve diğer arkadaşlarıyla oyunun chat'inden yaptığı geyiklerdi, hepsi aynı guild'de yer alan bu kafadarlar sıklıkla guild kanalından hem oyunlarını oynar hem de messenger programlarını kullanmaya gerek duymadan geyiklerini yaparlardı, kahkahalar attıkları kimi chat log'larının screenshot'larını da alırlar, bakar bakar gülerlerdi.

Kaptan benim özellikle online oyunlarda yaşadığım ezikliği (ya ben pek beceremiyorum bu oyun olayını, tam bir noob'um evet) ve kendisiyle beraber çatır çatır Warhammer, WoW oynayamayışımı telafi etmek için bir süredir beraber oynayabileceğimiz bir oyun arıyordu. Sonunda bulmuş. Oyun şaka gibi gelecek ama: Hello Kitty Online.

Bana oyunu indirebileceğim link'i yolladığında şaka yaptığını sanmıştım. Sonra "İndir, ben de indiricem az sonra, akşam beraber oynamaya başlarız." dedi. Ciddiymiş. İndirdim. Kendime bir karakter yarattım. Hello Kitty World'teki ilk map'tek quest'leri toplamaya başladım. Sonra bir baktım ki "İndirir, bakar, silerim, Kaptan da oynamaz zaten." dediğim oyunu ben baya oynuyorum. Ciddi ciddi oynuyorum yani. Hayır işin komik tarafı, Kaptan "Senin nick'in ne?" diye sordu ve oyundan pm atarak bana ilk quest'lerle ilgili bir şeyler sormaya başladı, o da ciddi ciddi indirmiş, oynuyor. Biz ordan konuşarak, birbirimize yardım ederek ilk kez online bir oyun oynamaya başladık ve oyun şöyle bir şey:


Zannetmiyorum ki vizelerim başlayacak olmasa ben bu kadar ciddiye alayım bu oyunu, böyle level kasayım falan. Ama gerçekten level kasıyorum. 38. level birini görünce kıskanıyorum üzerindekileri falan, henüz 8. level'deyim. Ve çok sevgili, çok karizmatik Warhammer Online'cılar, WoW'cular, oynadığınız oyunun gerçekten bu oyundan farkı yok hehehe!!!

Oyun bir karakter yaratmanızla başlıyor, ilk olarak çok kısıtlı seçenekleriniz var, üç beş alternatiften birini seçiyorsunuz kıyafetlerinizde, yüz şeklinizde, göz renginizde falan. Level'leriniz yükseldikçe daha fazla seçeneğiniz oluyor. Sonra bu karakterinizi Hello Kitty World'ün kahramanı yapmak üzere oyuna başlatıyorsunuz.



Oyunun ekranı aynen üstteki gibi, diğer online rol yapma oyunlarında olduğu gibi sağ üst köşede map var, bir tıkla tüm dünyanın haritası da açılıyor. Minimap ise sizin yakınınızda neler var onu gösteriyor. Sağ yanda karakter, inventory, production, quest log, friendlist, options, guild list falan filan şeyler var. Inventory'i açtığınızda yukardaki resimdeki gibi bir küçük ekran açılıyor ve bir şeyi kullanmak için üzerine sağ tıklıyorsunuz. Karakterinizi düzenlemek için açtığınızda o da sol tarafta açılıyor.

Gördüğünüz gibi klasik oyun ekranı. Ancak bu oyunun prensip olarak WoW ve Warhammer'dan bir farkı var ki o da çok sevimli. Görüldüğü üzere karakterin elinde bir fırça var. O fırça vileda sopası, baston, beyzbol sopası, büyücü sopası gibi şeyler de olabiliyor. Ve o sizin silahınız. Oyun küçük çocuklara yönelik olduğundan diğer bilgisayar oyunları gibi kanlı, kılıçlı, savaşlı görüntüler yerine bir canavara sopayla vurma görüntüsünü tercih etmiş combat'larda. Ayrıca birbirinden sevimli canavarları öldürmüyorsunuz, sadece uyutuyorsunuz. Etkisiz hale getirdiğiniz canavarın başından ZzzZZzzzzz çıkıyor! ^_^

Mantık hep aynı, karakterinizi çok güçlü bir hale getirmek ve quest'lere sadık kalmak, quest'ler de bilmemkaç tane bilmemne toplamak, bilmemkaç tane bilmemne uyutmak, bilmemkimle konuşmak, bilmemne yapmayı öğrenmek, bilmemne yaptıktan sonra questor'a götürmek, bilmemkimden bilmemneyi alıp bilmemkime götürmek ve bilmemnereye gidip ordan geri gelmek gibi şeyler. GM'ler burda da mevcut, town'larda belli yerlerde toplanıyor insanlar trade, alışveriş vb için, GM'lere de pm atılıp herhangi bir şey sorulabiliyor. Ben metalci bir GM'e (Info'suna baktım, favori müziği Matt'ten Canon Rock'mış hehehe) abuk subuk birçok şey sordum, noob olduğumu belli ettim "Gravel nerden alınıyordu? Ben bu quest'i tamamladım ama questor'umu bulamıyorum ühüh, bi de ayrıca herkesin hayvanı var ben de istiyorum hayvan." diyerek adamı kendimden tiksindirdim... diye düşünüyordum ki, adam beni elbette oyunu oynayan yedi sekiz yaşındaki çocuklardan biri zannedip bol smiley'li bir şekilde geri dönüp neler yapmam gerektiğini anneye anlatır gibi anlattı. GM'lerin götü kalkık değil, çocuklarla ilgilenir gibi ilgileniyorlar siz noob'larla.

Ben bayıldım bu oyuna. Artık ders çalışmak istemediğim zamanlarda yeni bir zaman öldürgecim var, yaşasın! Terzilik ve çiftçilik yeteneklerinizi de geliştirip kendinize kıyafet yapabiliyor, enerji yükseltecek yiyecekler elde edebiliyorsunuz falan, Sims, Farmville, WoW, hepsinin bir karışımını buldum yani bu oyunda, heyoo!

Ayrıca oyun forum'larında da FAQ kısmını okumak için geziniyordum ki "How old are you?" başlığını görünce böyle bi kalbim sıkıştı, kesinlikle göz atmamalıyım diye düşünürken girmiş bulundum. Oyuncuların yaş ortalaması bir 12 - 14'te, bir de 8 - 9'da geziniyor, kendimden başka bir tek büyük insan gördüm yüzlerce post'ta, 24 yaşında bir kızcağız daha oynuyormuş. Ben de gururla "I'm 22 lol." yazıp çıktım, kendimi "Tabi yaşı büyük olan oyuncular forumlara girmiyorlardır ki canım bilgi almak için, çözüyordur insanlar kendi kendilerine..." diye teselli ettim sonra.

Her neyse, az önce Cho-cho'yu kilitli kaldığı yerden kurtardım, yıllardır uyuduğunu anlattım, geçmişini hatırlayabilmesi için gidip başka dünyalardan ona ıvır zıvırlar topladım, getirdim, şimdi Cho-cho kendini hatırlayabildiğine göre ben de rahatlıkla uyuyabilirim.

(Evet gerçekten lame bir hayatım var.)

(Ayrıca ben GM'den hayvan sahibi olmayı öğrendim ama Kaptan hala bilmiyor, ona bu değerli bilgiyi kesinlikle iyi bir armor karşılığında vermeliyim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (39) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)