6 Kasım 2010 Cumartesi

Kitap Mim'i. - Guguk Kuşu

Çay Tost Ayran'ın yazarı İlnevya mim'lemiş. Hemen yapıyorum ki sonra unutmayayım.

Kitaplığınızın karşısına geçin. Gözlerinizi kapatın. Derin bir nefes alın. Elinizi kitapların üzerinde gezdirin ve birini seçin.
Şimdi gözlerinizi açın. Bir kitap seçmiş durumdasınız. O kitabı satın aldığınız ya da hediye gelmişte olabilir anı hatırlamaya çalışın. İlk kez okuduğunuzda neler düşünmüştünüz, hatırlayın.
Şimdi sayfaları şöyle hızlıca bir dolanın ki, kitabın kokusu burnunuza gelsin. Evet, ne güzel bir koku bu!
55. sayfayı bulun. Sayfayı tekrar okuyun. Sayfadan bir paragraf seçin ve mim konusu olarak bunu blogunuza yazın. Daha sonra siz de arkadaşlarınızdan üç tanesine cevaplaması için gönderin.


~~~


Seçtiğim kitap Ken Kesey'den Guguk Kuşu (One Flew Over The Cuckoo's Nest). Kitabı 17 Haziran 2010'da Bornova'daki bir sahaftan aldım. Takıntılı gibi tarihi tam olarak hatırlamıyorum, tarih en son doğum günümün tarihi. :) Sıkıcı geçen bir doğum günüydü, azıcık renk gelsin diye bir sahafa dalmıştık sevgilimle, bana Tom Robbins'ten Pancarın Dansı'yla birlikte bu kitabı almıştık, ona da Küçük Prens'i. Hatta kitabın kapağında da Jack Nicholson var, öpücük atar gibi, çok fail bir kapak.


İlk kez okuduğumda neler düşündüğümü de yazayım ama kitabın sadece ilk birkaç sayfasını okudum, sonra yeniden başlamak üzere İzmir'e getirdim. İlk okuduğumda Altınoluk'ta, otelde çalışıyordum. Oteldeki garson bir kızla ve bir temizlik görevlisiyle aynı evde kalıyorduk, personel evinde. Onların dedikodu yaptıkları anlarda kendi kendime kalabilmek için ya müzik dinliyordum ya kitap okuyordum yatakta, sonra da yorgunluktan uyuyakalıyordum zaten, bu ruh halinde başladığımda kitaba, kitabın ilk sayfalarındaki akıl hastanesi ve hemşire tasvirleri benim çok üzerime gelmişti. Kötü bir psikolojideydim, çalışırken eğleniyordum ama alışkın olmadığım bir hayatın içindeydim, beden gücüyle çalışmaya alışkın değildim, günde on iki saat mesaiye alışkın değildim, üzerine bir de kendi evime dönemeyecek kadar yorgun olup hemen karşıdaki personel evinde kalıyor olmanın verdiği çöküntüyle bu roman bana pek iyi gelmemişti, bunu bırakıp yerine sanırım Mülksüzler'i okumaya başlamıştım. Filmini de izlemedim bu arada. Mim'de de zaten "ilk okuduğunuzda" neler düşündüğünüzü yazın diyor. İlk okuduğumda hiç sevmedim. :( İkinci okuyuşumda ve bitirişimde de zaten Rafların Arasından'a yazarım. 


55. Sayfa 3. Paragraf:


Öğleden önce yine o sis makinesini çalıştırmaya başladılar. Ama neyse bunu sonuna kadar açmamışlardı. Sis fazla yoğun değildi, kendimi iyice zorlarsam çevremi görebiliyordum. Günün birinde kendimi zorlamaktan vazgeçecektim. Kendimi bırakıp, diğer Kronik'lerden bazılarının yaptığı gibi o sisin içinde yitip gidecektim. Ama şimdiki halde yine hasta beni ilgilendiriyordu.


İlnevya'ya bu güzel mim konusu için teşekkür ederim. Benim bu görevi verdiğim üç arkadaş da:


Sycorox (Hoşuna gideceğini düşündüm.)


Çavlan (Kediler ve Kitaplar olduğu için bloğun adı, direkt Çavlan da aklıma geldi.)


Üçüncü olarak Suspus'a gönderecektim mim'i, bloğunu kapattığını şimdi fark ettim, noluyo lan?! :p


Ben de üçüncü olarak Tayfun'a göndereyim. Bakalım yapar mı ki...



1 yorum:

  1. aaa yeni görüyorum :( pardon canım hemen alıp yapıyoruuuuum! :)

    YanıtlaSil

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (39) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (3) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)