10 Ocak 2013 Perşembe

Şarkılara Yazılar: "Sailing Ships"

Bu blogu kişisel blogdan daha tematik, günlükten ziyade köşe yazısı tarzında bir blog haline getirmeye karar verdiğimden beri aklımda birkaç yazı dizisi vardı, biri de bu, bu gece bazı şarkıları gerçekten kıskandığımı fark ettim, bundan sonra kişiselleştirdiğim şarkılarla ilgili bir şeyler yazacağım.

İlk şarkı Sailing Ships olmalı.

Whitesnake'i keşfedişim, sevmeye başlayışım ortaokul ve lise yıllarımda evde olduğum ve televizyonun hakimiyetinin bende olduğu her an açık tuttuğum VH1 ile olmuştu. Is This Love da en sevdiğim Whitesnake şarkısıydı. Hatta hayatımı değiştiren klip, Stairway To Heaven'ın şu en meşhur canlı performansının klibi ve belki de ondan önce Angie'nin klibidir, of, yazısı yazılacak çok fazla yazı var ama neyse Coverdale'i Plant sanıp dikkatimi yönelttiğimi hatırlıyordum ilk kez bilinçli bir şekilde Whitesnake klibi izlerken, ufaktım, toydum, büyüdüm hala Coverdale'in Plant'i taklit ettiği konusundaki fikrim değişmedi.

"Merhaba, merhaba"dan, "Is this love that I'm dreamin?"den pek ileri gitmediğimiz Whitesnake ile, üniversitenin ilk yılında katıldığım ve bu kez kelimenin tam anlamıyla hayatımı değiştiren öğrenci topluluğundan arkadaşlar sayesinde daha da yakından tanıştık. Sevgilimle de henüz sevgili olmadan önceki flört aşamasında Starkers In Tokyo albümünü bana cd'ye çekmesi (KORSANA EVET) büyük rol oynamıştı, ay ne ufaktık yahu, cd hazırlardı bana, sizin sevgilileriniz size cd hazırladı mı hehehe?


Gitgide daha çok sevmeye başladığım ve farkına bile varmadan, "Ben bu grubu seveyim, bu benim en sevdiğim grup olsun..." diye karar vermeden en çok dinlediğim, en çok sevdiğim grup haline gelen Whitesnake'in benim için en özel şarkısı da Sailing Ships'ti. O dönemde, Les Devins'le birlikte klavye çalıyordum ve çaldığımız Whitesnake şarkıları da bayağı fazlaydı, Whitesnake'in klavyeleri de kolaydır zaten, gruba en son girmiş ve en tecrübesiz eleman olan beni zorlamayacak şarkılar seçmeye çalışırken bol bol "Koyun Whitesnake gitsin..." diyorduk. Sailing Ships çaldığımız şarkılardan değildi. Ve ben, Les Devins'e girip hobi olarak çaldığım enstrümanlardan klavyeye daha çok eğilmeye başlayınca, klasik gitar çalmayı özler hale gelmiştim. Tellerin üzerinde gezinen parmakların çıkardığı bir ses var, bunun mutlaka bir adı vardır, o sesi çok seviyordum, klavye çalarken o sesi almam mümkün değildi, müziğin teknolojik bir aletle değil ellerle yapılmasını seviyordum, fişini prize taktığım bir aletle değil de ellerimle bir şeyler çalmayı seviyordum, tuşe kadar sevdiğim bir şey yoktu, çaldığım enstrümanda bir üslubumun olmasını istiyordum ki klavyeyle sadece tercih ettiğim tonlar olabiliyordu, gitarda sadece gitarı nasıl tuttuğuma göre bile çıkardığım ses değişiyordu... Sizi sıkmak istemem, sonuç olarak çaldığım şeyi kişiselleştirebileceğim enstrüman gitardı, ama ben klavye çalmayı tercih etmiştim, bu nedenle de ölüp ölüp diriliyordum her fırsatta gitar çalmak için.

İşte bir gün, Sailing Ships dinlerken, ve Starkers In Tokyo versiyonunu dinlerken, size tarif edemediğim o "vıjk" sesini duydum. Gitar teli üzerinde kayan parmağın çıkardığı ses. O ana kadar Sailing Ships'in Starkers In Tokyo'da çalınan şarkılardan hiçbir farkı yoktu ama o sesi belirgin bir şekilde duyduğum andan itibaren o şarkıyı, o sesi çıkararak çalmak resmen tek amacımdı, gerçekleştirene kadar durunamayacaktım.

Ve sonra o sesi çıkaracağım diye defalarca, bastıra bastıra, o ses dışında başka bir şeyi önemsemeden defalarca şarkıyı çaldım, hatta kaydedip kaydedip dinledim oluyor mu lan acaba diye eheh... En eli yüzü düzgün olanı da paylaşacağım zaten.

Şarkıyı o kadar seviyorum ki, orijinalindeki Coverdale'in yükseldiği kısımları akustik versiyonunda olmadığı halde, normalde başka bir şarkı böyle eksik uyarlansa hiç sevmeyeceğim halde, hem akustik versiyonunu, hem orijinalini ayrı ayrı seviyorum. Sözleriyle, melodisiyle, gitarlarıyla, her şeyiyle en sevdiğim Whitesnake şarkısı bu, bana üniversitedeki ilk yıllarımı hatırlatıyor, ilk evimi, eski ev arkadaşımı, Bornova'yı, şimdi sapı eşiğinden kırıldığı için kenarda hatıra olarak yatan ve bir işe yaramayan ama şu kaydı yaptığım gitarımı hatırlatıyor:



Bahsettiğim sesi, 53. saniyede ve sonraki aynı kısımdaki geçişlerde çıkartabilmişim. Olur olmaz başka yerlerde de çıkar mı diye ümitlenip bastıra bastıra çalmışım hep ama çıkmamış. Başlarda da sonlarda da birsürü hata var ama gülümseyerek dinledim resmen, gözüm gibi saklamışım her formatta en ücra klasörlerde, 2006 yılının kaydı lan, hey gidi.

Bu, şarkıyı en sevdiğim Whitesnake şarkısı haline getiren versiyon:



Bu da gerçek Sailing Ships:




Bir sonraki şarkı da Angie olsun, Angie'nin de yeri başkadır, sonuçta klibi, TRT 2'nin Rock Saati'nde görünce ilk kez tüyleri diken diken eden, "Neler var yahu dünyada ne acılar, ne ümitler, ne hikayeler var ya, ne güzel şarkılar yapmışlar ya, böyle bir şey olamaz..." diye usul usul ağlatan, üstelik de daha 12 yaşındaki minik Sevil'e bunları yapan arsız klip yahu. Belki de o klibe denk gelmesem şimdi Usher, Maroon 5, Flo Rida falan dinliyor olacaktım düşün. (Bunları da hep SongPop'tan öğrendim.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (38) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)