9 Ağustos 2013 Cuma

Yaz İçin Kitap Okuma Oyunu Bir Aylık Genel Bakış

Oyuna başlayalı bir ay geçmiş, bir ay içinde neler yapmışız neler etmişiz diye bir özet geçelim:

Öncelikle günden güne kitapların kapaklarıyla birlikte tuttuğum notlar şu yazıda: http://mylifeisfreenow.blogspot.com/2013/07/yaz-icin-kitap-okuma-oyunu.html?zx=b94c5fc979a3145a

15 puanlık kategori: "Kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara": Şibumi, Trevanian. 419 sayfa. Malum, Şibumi'yi okumayan yok gibi bir şey.

25 puanlık kategori: "Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendininkiyle aynı olan bir kitap okuyanlara": Ejderhanın Gözleri, Stephen King. 350 sayfa. Karakterlerden birinin adı Randall Flagg, benim soyadım Bayrak, İngilizcesi Flag, kalan tek g de benden bonus.

25 puanlık kategori: "400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara": Başkaldıran Kurşunkalem, Ferhan Şensoy. 540 sayfa.

5 puanlık kategori: "Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara": Ana, Pearl S. Buck. 267 sayfa.

20 puanlık kategori: "Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir roman okuyanlara": Uyanış, Jean-Paul Sartre. 400 sayfa. Olaylar Paris'te geçiyor.

10 puanlık kategori: "Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabını okuyanlara": Bekleyiş , Jean-Paul Sartre. 448 sayfa. Özgürlüğün Yolları (ya da Özgürlüğün Yollarında) üçlemesinin ikinci kitabı, Uyanış'ın devamı.

20 puanlık kategori: "Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara": 20. Yüzyılın Dosyası - Yüzyılın Birikimi, Güngör Özyiğit. 303 sayfa.

5 puanlık kategori: "Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara": Beyaz Geceler, Dostoyevski. 86 sayfa.


Toplam: 125 puan.

Kişisel Not: Bir ayda kaç kitap okuduğumu soranlara "4 - 5 tane kadar..." diyordum, yalan söylemiyormuşum, kayıt tutunca bunu görmüş oldum, oyun bu yüzden işe yaradı. Ayrıca Ejderhanın Gözleri'ni keşfetmemi sağladı ki kendisi Stephen King'in şimdiye kadar okuduklarımın içinde en sevdiğim romanı oldu. Geri kalan kitapların çoğu zaten okunmayı bekleyen ve oyunu pek de düşünmeden okuduğum kitaplardı. Şibumi'yi yıllardır beklettikten sonra bu oyunun verdiği şevkle okumuş oldum, beğenmedim, en azından aklımda durmaz "Bir ara okuyayım şunu da..." diye. Bu oyun sayesinde Bornova'da evime nispeten yakın sayılan bir sahaf keşfettim, artık sahafa gitmek gerekince Alsancak'a gitmek zorunda değilim. Sonuç olarak oyunun etinden sütünden faydalanıyorum ve çok eğleniyorum :)

6 yorum:

  1. Şibumi'yi orta avrupa yollarında okumama rağmen beğenmemiş olmam ayıp değil değil mi. Bir beğenmeyen daha bulduğuma göre. Beğenmedim abi? Neden acaba?

    YanıtlaSil
  2. Ben Goodreads'te yorum yazmıştım neden beğenmediğimle ilgili uzun uzun, dur kopyalayayım derhal:

    "Kesinlikle sevmedim.

    Yazar, birkaç kısımda, okuyucuya, kitap ve baş karakter hakkında ne düşünmesi gerektiğini söylüyor, resmen okuyucuya karışıyor, okuyucuyla muhatap oluyor.

    Zaten baş karakterin ve şatodaki hanım arkadaşının üstün niteliklerle donanmış olması okuyucuyu itiyor. Bu karakterlerin derinlikleri yok, sadece birtakım zorluklardan geçip hayatta kalabildiklerini ve birkaç ırkın özelliklerini birden taşıdıklarını biliyoruz ama kendi kendilerini eğiten karakterler için fazla seçkinler.

    Kitap baştan sona çok ırkçı, Amerikan kültürünü biz de çok sevmeyiz ama bu kadar da ayan beyan ırkçı ifadeler beni çok rahatsız etti. Amerikan, Arap ve Fransız halklarıyla ilgili çok çirkin ifadeler var.

    Kitap kesinlikle cinsiyetçi.

    Go oyunuyla ilgili bir roman olduğunu biliyordum ve tüm kitabın bir Go oyunu hamleleriyle ilerlediğini duymuştum. Okumadan önce bir oyunla çok fazla ilgili olacağından ve çok fazla teknik terim okuyacağımdan kuşkulanıyordum ama Go oyunundan neredeyse hiç bahsedilmiyordu.

    Kitap, çok fazla şey sunacağını söylüyor, kendi kendine bunu söylemesi bile çirkin. Baş karakterin trans anlarına daha çok eğilse, "şibumi" anlayışı ile ilgili daha içsel birkaç şey söyleyebilse belki de çok severdim. Ama büyük bir hayal kırıklığı oldu bu roman, tamamen popüler kültüre "Sizin kültürünüzü eleştirecek ve size yine hazır bir felsefe sunacağım, siz de bunu kapış kapış alacaksınız..." diyerek yazmış ve bu kitabı okumanın "cool" sayılacağını tasarlamış gibiydi yazar. Ne yazık ki sevmedim, keşke sevseydim de güzel bir kitap okumuş olsaydım, "Herkes beğeniyor, o yüzden ben beğenmemeliyim..." burnubüyüklüğü değil bu, resmen hayal kırıklığı."

    YanıtlaSil
  3. Oyunun etinden, sütünden, yününden faydalanmak en eğlenceli kısmı bence de. Bornova'da bulduğun sahaf Manavkuyu tarafındaki Bornova Kitapçısı mı? Ben Ankara'da yaşayan bir İzmirliyim ve nadir kitap'tan kitap alırken hep ilk o kitapçıya bakarım da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa :) Yok bunun adı Kil Kitabevi, Küçükpark tarafında ama Manavkuyu tarafındaki bana ondan daha da yakın olabilir derhal oraya da keşfe gitmek lazım oldu bak şimdi.

      Sil
  4. Selam! Acaba kazandığın kitap için adresini bana gönderdin mi? Okuma Şenliği için gelen yüzlerce mail arasında ben bulamadım da. Henüz göndermediysen pbcelebi@gmail.com adresine bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eheh gönderdim, hatta bugün tekrar mail'leştik :) Tekrar geçmiş olsun dileklerimle.

      Sil

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (39) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)