9 Eylül 2013 Pazartesi

Kitap okuma oyununu bitirdim.

Geçen ay şöyle bir, bir aylık genel bakış çıkarmıştım: http://mylifeisfreenow.blogspot.com/2013/08/yaz-icin-kitap-okuma-oyunu-bir-aylk.html?zx=19352f2dd6f05c00

Okuduğum tüm kitapları da burada okudukça güncellemiştim: http://mylifeisfreenow.blogspot.com/2013/07/yaz-icin-kitap-okuma-oyunu.html

Bugün itibariyle ekleyecek kategori kalmadı. Kısa bir özet geçecek olursak tüm listem şöyle:

15 puanlık kategori: "Kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara": Şibumi, Trevanian. 419 sayfa. Malum, Şibumi'yi okumayan yok gibi bir şey.

25 puanlık kategori: "Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendininkiyle aynı olan bir kitap okuyanlara": Ejderhanın Gözleri, Stephen King. 350 sayfa. Karakterlerden birinin adı Randall Flagg, benim soyadım Bayrak, İngilizcesi Flag, kalan tek g de benden bonus.

25 puanlık kategori: "400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara": Başkaldıran Kurşunkalem, Ferhan Şensoy. 540 sayfa.

5 puanlık kategori: "Yukarıdaki kuralların hepsini boşverip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara": Ana, Pearl S. Buck. 267 sayfa.

20 puanlık kategori: "Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir roman okuyanlara": Uyanış, Jean-Paul Sartre. 400 sayfa. Olaylar Paris'te geçiyor.

10 puanlık kategori: "Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabını okuyanlara": Bekleyiş , Jean-Paul Sartre. 448 sayfa. Özgürlüğün Yolları (ya da Özgürlüğün Yollarında) üçlemesinin ikinci kitabı, Uyanış'ın devamı.

20 puanlık kategori: "Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara": 20. Yüzyılın Dosyası - Yüzyılın Birikimi, Güngör Özyiğit. 303 sayfa.

5 puanlık kategori: "Genel kural en az 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara": Beyaz Geceler, Dostoyevski. 86 sayfa.

15 puanlık kategori: "Yasaklanmış bir kitap okuyanlara": Çıplak Şölen, William S. Burroughs. 384 sayfa.

20 puanlık kategori: "Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara": Tükeniş, Jean-Paul Sartre. 384 sayfa. Jean-Paul Sartre, yazar kimliğinden ziyade varoluş felsefesine büyük katkıda bulunmuş Fransız düşünür ve aktivist olarak tanınıyor, üniversitelerde dersler veriyor.

10 puanlık kategori: "Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara": Mavi Trenin Esrarı, Agatha Christie. 286 sayfa.

30 puanlık kategori: "Kendi doğum yılında ölen veya doğan bir yazar tarafından yazılmış bir kitap okuyanlara": Ne Zaman Gitti Tren, James Baldwin. 387 sayfa. ("James Baldwin, 1987 yılında Fransa'da mide kanserinden öldü.")

Tüm bu kitapları 15 Temmuz ve 9 Eylül arasında okudum, bir de bu kitaplar dışında hiçbir kategoriye sokuşturamadığım için oyun kapsamına alamadığım 900 küsür sayfalık Ayn Rand'ın Hayatın Kaynağı adlı romanını da okudum, hızımı da hiç alamadım, bir bu kadar daha kategori olsa bir bu kadar daha eğlenirdim ne yalan söyleyeyim.

6 yorum:

  1. Vay canına, imrendim. :) Tebrik ederim.

    Epey sayıda Sartre okumuşsunuz. Ben daha hiç okuyamadım Sartre. Bulantı ile başlamayı düşünüyorum. Sizce doğru bir karar olur mu?

    Bir de Hayatın Kaynağı'nı merak ediyorum ama önce Atlas Silkindi'yi okuyarak hata ettim sanırım. Başlarken bu kitaptan haberim yoktu.

    Yukarda imrendim dedim ama kıskanmış da olabilirim. Emin değilim. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk olarak Uyanış ile başlamıştım Sartre okumaya, bu okuma oyununda da Özgürlüğün Yollarında üçlemesini sahaflardan tamamladığım ve Uyanış'ı okuyalı çok olduğu için tekrar okudum da sanırım Uyanış, en sevdiğim Sartre kitabı cidden :) Ama Bulantı da mükemmel bir romandır, Uyanış ya da Bulantı, muhtemelen Sartre'ı sevmenizi sağlayacaktır.

      Hayatın Kaynağı'nı da şiddetle tavsiye ederim, çok beğendim, öyle ki kalın bir kitap olmasına rağmen bir haftada bitirdim, çalışıyor olmama rağmen sürekli elimdeydi, her fırsatta devam ettim.

      :)

      Sil
  2. Bu yaz şenliğiydi, kış şenliği için de plan yapmaya başladım şimdiden :)

    YanıtlaSil
  3. Şenliği bitirince hediye kitap (Kara Kule çizgi roman seti) da kazandın ama adresini göndermedin bana. http://pinucciasbooks.blogspot.com/2013/10/yazar-aylar-yaz-okuma-senligi-duyurular.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa göndereyim hemen, teşekkür ederim, aslında daha önce Yitik Ülke'den Tayyare'yi gönderdiğiniz adresle aynı ama hatırlatayım :)

      Sil

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (38) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)