17 Mart 2014 Pazartesi

Okuma Şenliği: Bahar 2014

 Artık bir gelenek hale gelmiş olan, okuyacağımız kitapları seçmemize, kütüphane - sahaf araştırmamıza yardımcı misler gibi çevrimiçi okuma şenliğimizin Bahar 2014 versiyonu başladı.

Katılmak isterseniz kurallar ve kategoriler bu yazıda.

Ben yine daha önceki iki şenlikte de olduğu gibi önceden bir liste hazırlayıp ona uygun ilerlemek yerine okuyacağım kitapların uyduğu kategoriler olup olmadığına göre bodoslama ilerlemeyi seçiyorum. Kış şenliğini bitiremediğim için bu seferkinde daha disiplinli davransam mı diye düşündüm fakat zaten bitirmek ya da bitirememekten ziyade kategorilere uygun kitap seçmek işin en eğlenceli yanı olduğu için tüm şenlik boyunca bu eğlenceyi uzatmayı, en eğlenceli kısmı baştan bitirmeye tercih ediyorum.

17 Mart: Büyücü (John Fowles)
1. Kategori - 10 Puan: Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuma



Büyücü'yü birkaç yıl önce, özellikle kitap ve film konularındaki tavsiyelerine fazlasıyla güvendiğim, çok sevdiğim bir arkadaşım ballandıra ballandıra anlattığından beri okumak isterdim, fiyatı tuzlu geldiği için de okumayı hep ertelerdim. Sonunda birkaç hafta önce kitabı edinebildim ve hatta kitabı alır almaz da arkadaşıma e-posta yollayıp "Sonunda Büyücü'yü aldım!" diye haber verdim, tam da okuma şenliğinin bu kategorisine birebir uyduğu için bu kitapla şenliğe başlıyorum. Kitabı okumaya 17 Mart'ta başladım. Kitap Ayrıntı Yayınları'ndan çıkmış, 670 sayfa.

6 Nisan: Yerçekimli Karanfil (Edip Cansever)
2. Kategori - 15 Puan: Bir şiir kitabı okuma


Bugün Büyücü'yü bitirdim ve Yerçekimli Karanfil'e başladım. Yerçekimli Karanfil, Edip Cansever'in toplu şiirlerinden oluşuyor, Adam Yayınları tarafından basılmış, 434 sayfa. 

8 Nisan: Geceyarısı Çocukları (Salman Rushdie)
3. Kategori - 15 Puan: Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuma


Az önce işyerinde Yerçekimli Karanfil'i okumayı bitirdim. Kitabın biteceğini fark edip yanımda Geceyarısı Çocukları'nı da getirmiştim. Dün gece, bugün yine okuma şenliği kapsamında bir şey okuyayım diye kitaplığın önünde hangi kitabı getireceğimi seçerken Geceyarısı Çocukları'nın ödüle doymadığını fark ettim. Arka kapak yazısında şöyle belirtiliyor: "1981'de Booker, 1982'de James Tait Black, daha sonra da 25 yılın Booker ödüllü kitapları arasında birincilik anlamına gelen Booker of Bookers ödülünü alan ve 20. yüzyılın en iyi 100 romanı arasında sayılan Geceyarısı Çocukları şimdi Türkçe'de..."

Metis Yayınları'nın 492 sayfalık baskısını okuyorum. Kitabın basım hakkı daha sonra Can Yayınları'na geçmiş, duyduğum kadarıyla Metis Yayınları çevirisi daha çok seviliyor, ben de bu yüzden bir sahaftan bu baskıyı edindim. 8 Nisan itibariyle de okumaya başlıyorum.

Bu arada, Yerçekimli Karanfil'i de oldukça sevdim fakat hem Edip Cansever, İkinci Yeni'ye dahil okuduğum ilk şair olduğu için, hem de şiir okuma alışkanlığını yeni kazanmış sayıldığım için belki de daha sonra okusaydım daha çok severdim diyerek bitirdim. İnanılmaz gerçeküstü ve inanılmaz tatlı şiirler okumuş olsam da sanırım başka bir yıl, bir kez daha okuduğumda daha çok tad alacağım.

23 Nisan: Nilüfer - Beyaz Adam Öncesinde Bir Kızılderili Kızının Öyküsü (Ella Cara Deloria)
5. Kategori - 20 Puan: Adında bir çiçek adı olan bir kitap okuma




Dün gece, Geceyarısı Çocukları'nı bitirip bugün Nilüfer'e başladım. Kitabı, kütüphanede adında çiçek adı geçen kitaplar ararken buldum, Kızılderili öyküleri ilgimi çektiği için kitabı ödünç almaya karar verdim. Yazar, aynı zamanda antropolog, etnograf ve dilbilimciymiş, Kızılderililer üzerine yaptığı çalışmalarda kendi hayatından kesitler yansıtmayı düşünürken kendi hayatını roman olarak ele almaya karar vermiş. Çok hevesle başlıyorum, cumartesi de geri götürmem lazım kitabı, cumartesiye kadar biteceğini düşünüyorum. Kitap 364 sayfa, İmge Kitabevi Yayınları tarafından basılmış.

(27 Nisan eki, kitap hakkında yazdığım Rafların Arasından yazısı: http://raflarinarasindan.blogspot.com/2014/04/nilufer-beyaz-adam-oncesinde-bir.html )

26 Nisan: Gülün Adı (Umberto Eco)
12. Kategori - 45 Puan/1: Aynı yazardan en az 1200 sayfa okuma


Dün gece Nilüfer'i bitirdim, kitaba bayıldım, Dakota yerlilerinin hayatını mükemmel bir şekilde içeriden bir kız çocuğunun gözünden anlatıyordu, dünya galiba gerçekten teknoloji yokken daha iyi bir yermiş.

Bugün kütüphaneye Nilüfer'i geri vermeye gittiğimde hangi yazarın birkaç kitabı var diye şöyle bir bakınıp uzun zamandır okumak istediğim Gülün Adı'nın yazarı Umberto Eco'nun üç kitabını gördüm. Tahminimce 1200 sayfadan fazla edecek, bu kategori dahilinde okumaya başlayabilirim. İlk olarak Can Yayınları'nın bastığı Gülün Adı'yla başlıyorum, kitap 674 sayfa.

11 Mayıs: Prag Mezarlığı (Umberto Eco)
12. Kategori - 45 Puan/2: Aynı yazardan en az 1200 sayfa okuma



Bugün Gülün Adı'nı okumayı bitirdim. Ben Gülün Adı'nı okurken annemler bir hafta benim yanımda kalmaya geldiler, annem elimde kitabı görünce kendisi de önceden okumuş olduğu için heyecanlanıp "Aa bunu mu okuyorsun, şöyle şöyle oluyordu değil mi?" diyerek kitabın sonunu söyledi :) Bu hafta biraz yoğun geçtiği için ben de sonunu öğrendikten sonra okuma hızımı ne yazık ki bayağı düşürdüm ama bugün bitirdim. Yine kütüphaneden aldığım Prag Mezarlığı'na başlıyorum, böylece Umberto Eco'dan 1200 sayfa okuma kategorisine devam ediyorum. Prag Mezarlığı, Doğan Kitap tarafından basılmış, 491 sayfa.

20 Mayıs: Kraliçe Loana'nın Gizemli Alevi (Umberto Eco)
12. Kategori - 45 Puan/3: Aynı yazardan en az 1200 sayfa okuma


Bugün Prag Mezarlığı'nı okumayı bitirdim ve Kraliçe Loana'nın Gizemli Alevi'ni okumaya başlıyorum. Böylece Umberto Eco'dan en az 1200 sayfa okumuş olacağım, Kraliçe Loana'nın Gizemli Alevi Doğan Kitap tarafından basılmış ve 445 sayfa. Aynı yazardan 1200 sayfa okuma kategorisini bu kitap da bitince 1610 sayfa Umberto Eco okuyarak kapatmış olacağım. Tabii bu arada zaman çok çabuk geçiyor ve benim baro derslerim başlayıp duruşmalara girme yetkimi aldığımdan ve artık duruşma da kovaladığımdan beri genel olarak okuma hızımda istemsiz bir düşüş yaşanıyor fakat yine de şenliği başarıyla bitiremesem de okuyacaklarımı belli kategorilere göre seçmeye devam edeceğim, henüz vaktim var.

25 Mayıs: Bette Abla (Balzac)
10. Kategori - 25 Puan: Doğum yılımdan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuma



Bugün Kraliçe Loana'nın Gizemli Alevi'ni bitirdim. Yine bugün, Balzac romanı Bette Abla'ya başlıyorum, kitap 377 sayfa, Altın Kalem Klasik Romanlar tarafından basılmış. 1987 yılında doğdum ve kitap 1847'de, Balzac'ın ölümünden üç yıl önce yayınlanmış.

2 Haziran: Adem Aynası (Ece Gamze Atıcı)
7. Kategori - 20 Puan: İlk kitabı en erken 2010 yılında çıkmış olan bir yazardan bir kitap okuma



Bugün işe gelirken yine elimdeki kitabın biteceğini öngörmüştüm ki öyle oldu, yanımda Adem Aynası'nı da getirmiştim, Bette Abla bittikten sonra Adem Aynası'na başlıyorum. Adem Aynası'nı kapağını gördüğümden beri merak ediyordum, yazarın bir röportajını okuduğumda Adem Aynası teriminin tasavvufla alakalı, evreni açıklayan bir anlamı olduğunu öğrenmiştim (yanlış hatırlıyor da olabilirim, her neyse) ve kitabı daha da çok merak etmeye başlamıştım. Geçenlerde Alsancak'ta bir bekleme esnasında Yakın Kitabevi'nden bu kitabı aldım, nasıl olsa okuyacaktım. Bir hafta kadar önce aldığım bu kitabı bu şenliğe de sokuşturabileceğimi fark edince de acayip sevindim, dün Bette Abla'nın biteceğini fark edince kategorilere göz atarken bu kategoriyi gördüm. Kategori, 2010 ve daha sonraki yıllarda ilk kitabı basılan bir yazarın bir romanını okumamızı istiyordu. Ece Gamze Atıcı'nın ilk romanı Nar, 2011 yılında yayınlanmış, Adem Aynası da ikinci romanıymış. İthaki Yayınları tarafından basılan Adem Aynası, 412 + 6 sayfa, yani 418, nasıl öyle oluyor derseniz vallahi ben de kitabın sonuyla ilgili ufacık bir spoiler almış olabilirim, kitapların sayfa sayılarına bakma işine bir ayar getirelim. :)

12 Haziran: Buzdolabının Üstündeki Kız (Etgar Keret)
4. Kategori - 15 Puan: Bir öykü kitabı okuma


Bugün Adem Aynası'nı bitirdim, beklediğim kadar mükemmel bir roman değilmiş, çok büyük beklentiler yüzünden hayal kırıklığına uğradım ama tarafsız bakarsak ortalamanın bayağı üzerinde bir roman diyebiliriz. Rafların Arasından'da büyük ihtimalle kitap hakkında yazarım. 12 Haziran'da, şenliğin bitimine üç gün kala yeni bir kitaba daha başlasam mı yoksa şenliği kendi adıma burada bitirsem mi diye düşünürken sayfa sınırlaması olmayan bir kategori için uygun bir kitap okuyabileceğimi gördüm. Özgün'den ödünç aldığım bu öykü kitabını çok uzun süredir okumak istiyordum, hem kitap elimde uzun süredir geri verilmek üzere bekliyordu, hem de ne zamandır merak da ediyordum, böylece beni motive etmesi için şenlik kapsamına da dahil ediverelim. Buzdolabının Üstündeki Kız, Etgar Keret'in öykülerinin derlendiği kısa bir öykü kitabı, Siren Yayınları tarafından basılmış, 156 sayfa. Şenliğin bu kategorisinin herhangi bir sayfa sınırlaması yok, o yüzden bu kitap da şenliğe dahil edilebiliyor.

13 Haziran: Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu (Sevgi Soysal)
6. Kategori - 20 Puan: Şimdiye dek hiçbir kitabı okunmamış bir kadın yazarın bir kitabını okuma


Şenliğin bitmesine iki gün kala yeni bir kitaba daha başlayıp başlamamak konusunda kendimden çok emin değilim. Fakat Etgar Keret'le frekansımız inanılmaz bir şekilde tutunca ve Buzdolabının Üstündeki Kız'da yer alan öyküleri resmen sömürerek bir günden kısa bir sürede okuyuverince belki Sevgi Soysal'la da böyle bir ilişkimiz olabilir ve bu kitap da ayın 15'i gelmeden ve okuma şenliği bitmeden biter diye düşünüp kendimi deniyorum. Eğer bu kitabı da bitirebilirsem şenliğin son kitabı benim için bu olacak. Ayın 15'i geldiğinde bu kitabı bitirsem de bitirmesem de son bir güncelleme daha yapacağım.

Bu arada bir üstteki kitabı ne kadar sevdiğimi Rafların Arasından'da hakkında yazı yazamayacağımı düşündüğümden burada belirtmeliyim. Bir öykü kitabı hakkında nasıl bir tanıtım yazısı yazılır bilemiyorum, her öykü zaten en fazla üç beş sayfadan oluşuyor, Etgar Keret kısa öykü konusunda inanılmaz yetenekli bir yazarmış. Kitabın içindeki her öyküyü teker teker anlatmak istiyorum, o kadar çok sevdim. Öykülerin kimileri okuduğumda içime oturdu, çok sıradan, çok hüzünlü, çok naif, çok fantastik öyküler var, yani nasıl söyleyeceğimi bilemiyorum ama açıkçası kitapla ilgili bir şeyleri bir yandan da çok kıskandım. Çok sevdim ya, anlatamıyorum, mutlaka okuyun diyeceğim ama iki kişiden de çok negatif yorumlar duydum, kitabı kendisinden ödünç aldığım Özgün de pek sevmemiş, tanımadığım ama kitaplar konusundaki zevkini benimkine benzettiğim için internet üzerinden takip ettiğim ve Etgar Keret'in başka bir kitabını seven birisi de bunu sevmemiş, Goodreads'te gördüm, belki gerçekten bir uyum işidir bu kitabı sevip sevmemek bilemiyorum ama okuduğunuz pek çok şeyden çok farklı hikayecikler var, en azından bunu garanti edebilirim. :)

Her ne ise, Sevgi Soysal'ın yazdığı Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu, Bilgi Yayınevi tarafından basılmış, elimdeki çok eski baskı 267 sayfa. Birkaç kitabını çok fazla duyduğum ve okumayı istediğim Sevgi Soysal'ın, daha önce hiçbir kitabını okumadım ve açıkçası Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu da okumayı planladığım kitaplarından biri değildi, evdeki kitaplıkta, sevgilimin babasının kitapları arasında bunu bulunca şenliğin bu kategorisinde okurum diye düşünmüştüm, şenlik sayesinde evdeki okunmamış kitaplar birer birer eriyor gördüğünüz gibi...

15 Haziran Güncellemesi:

Sevgi Soysal'ın Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu adlı kitabı, bugün bitirmemle birlikte şenliğin son kitabı oldu. Şenlik kesinlikle benim açımdan çok eğlenceli geçti. Sağlık sorunları, iş yoğunluğu, baro dersleri, duruşmalar, hacizler yüzünden gergin geçen günleri şenliğe kitap seçmekle renklendirdim diyebilirim. Çok disiplinli ve tempolu bir performans çıkarmadım ama zaten önemli olan da şenliği eksiksiz bitirmek değildi, birsürü kişiyle birlikte belirli kategorilere kitaplar seçerken yine yeni kitaplar keşfettim ve güzel vakit geçirdim. ^_^

Şimdi hem Pinuccia'ya kolaylık olsun diye, hem de kendim hızlıca son bir kez gözden geçirmek için yukarıda şenlik boyunca tutmuş olduğum notları bir liste haline getirip bu şenliği de uğurlayalım.


1. Kategori - 10 Puan: Tavsiyelerine güvendiği birinin önerdiği bir kitabı okuma: Büyücü, John Fowles, Ayrıntı Yayınları, 670 sayfa.

2. Kategori - 15 Puan: Bir şiir kitabı okuma: Yerçekimli Karanfil, Edip Cansever, Adam Yayınları, 434 sayfa.

3. Kategori - 15 Puan: Herhangi bir edebiyat ödülü kazanmış bir kitap okuma: Geceyarısı Çocukları, Salman Rushdie, Metis Yayınları, 492 sayfa.

5. Kategori - 20 Puan: Adında bir çiçek adı olan bir kitap okuma: Nilüfer - Beyaz Adam Öncesinde Bir Kızılderili Kızının Öyküsü, Ella Cara Deloria, İmge Kitabevi Yayınları, 364 sayfa.

12. Kategori - 45 Puan: Aynı yazardan en az 1200 sayfa okuma: Gülün Adı, Prag Mezarlığı, Kraliçe Loana'nın Gizemli Alevi, Umberto Eco, Can Yayınları ve Doğan Kitap, 1610 sayfa.

10. Kategori - 25 Puan: Doğum yılımdan en az 100 yıl önce yazılmış bir kitap okuma: Bette Abla, Balzac, Altın Kalem Klasik Romanlar, 377 sayfa.

7. Kategori - 20 Puan: İlk kitabı en erken 2010 yılında çıkmış olan bir yazardan bir kitap okuma: Adem Aynası, Ece Gamze Atıcı, İthaki Yayınları, 418 sayfa.

4. Kategori - 15 Puan: Bir öykü kitabı okuma: Buzdolabının Üstündeki Kız, Etgar Keret, Siren Yayınları, 156 sayfa.

6. Kategori - 20 Puan: Şimdiye dek hiçbir kitabı okunmamış bir kadın yazarın bir kitabını okuma: Yıldırım Bölge Kadınlar Koğuşu, Sevgi Soysal, Bilgi Yayınevi, 267 sayfa.

Toplam Puan: 185

Toplam Sayfa: 4788

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (39) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)