11 Haziran 2014 Çarşamba

"Oh be! Kurtardım en sonunda şu güzel başımı," dedi Alice pür neşe.Dedi demesine de omuzlarını göremeyince neşe gitti, panik geldi yerine.Başını aşağı eğip baktığında gördüğü tek şey, hemen altındaki yeşil yaprak görünümlü bir denizin arasından ot gibi bitmiş upuzun bir boyundu."Bu yeşil şeyler de ne yahu?" dedi Alice. "Ve omuzlarım nereye kayboldu?Ve, ah, zavallı ellerim, nasıl olur da sizleri göremem?"Alice konuşurken bir yandan da ellerini oynatıyordu. Yazık ki bu hareket, uzaktaki yeşil yaprakların hafifçe kıpırdamasından başka bir işe yaramıyordu. Olacak şey miydi şimdi bu? Bilemezsiniz bendeniz ne hissettim o an!"Alice!" diye atladım söze. "Ben yardım edebilirim sana."Döndü baktı bana sakince."Sen de kimsin?" dedi haliyle."Sana yardım edebilecek biri," dedim ben de aynı sükunetle. "Ben de yüzümü göremiyorum 42 senedir, yani rivayete göre öyle..."Alice bir yandan beni dinliyor bir yandan da ellerini tekrar başına götürmeye çalışıyordu. Götüremeyeceğini anladığında da bu defa başını ellerine yaklaştırmayı denedi zavallıcık. Bunu yaparken boynunun tıpkı bir yılan gibi her yana kolaylıkla kıvrıldığını görünce nasıl sevindi inanamazsınız! Nihayetinde başardı boynunu eğmeyi. Pek zarif bir zikzak çizmişti, ne yalan söyleyeyim. Birkaç saniyeliğine imrendim. Neyse... Biz Alice'e dönelim. 
Alice o yeşil yaprak denizinin içine dalacakken tedirgindi ya... Hah... Başını eğince iyice yaprak denizine, gördü ki o yaprak denizi aslında hep aralarında dolaştığı ağaçların dallarından başka bir şey değil. Ne oldu haliyle... Sakinledi Alice tabii. Tam ben gireceğim söze yeniden, tiz bir ıslık geldi dağıttı zavallıcığın sükunetini. İşgüzar ve biraz da iri güvercinin biri yanaşmıştı Alice'e. Zavallıcık da geri çekmişti haliyle kendisini. O hadsiz ve handiyse çocuk irisi denecek cüssede bir güvercin idi bütün bu huzursuzluğun müsebbibi. Bir tavuğunkine benzer kanatlarını Alice'in yüzüne vuruyordu edepsiz."Yılan!" diye bağırıyordu Güvercin, Alice'i pataklarken."Ben yılan değilim," diye bağırıyordu Alice de ona.Ama nafile..."Bırak beni," diye devam ediyordu Alice sonra da.Dayanamadım daha fazla. Girdim ikisinin arasına"Bana bak Güvercin, kendine gel hemen!" diye haykırdım yüzüne. "Kız ne söylüyorsa o! Şu anda güvercin gibi görünüyorsun diye boşuna kibirlenme. O kız da yılan değil bir kere. Git buradan, rahat bırak kızı," diyerek salladım ellerimi tombul gövdesine doğru.Güvercin azmanı bana mısın demedi."Yılan işte, yılan!" diye bağırmaya devam etti şuursuz. "Ben her yolu denedim ama yılanlardan kurtulmak kolay değil.""Tövbe estağfurullah!" dedim Güvercin'e. "Sen kendini kim sanırsın bre Güvercin? Haddine mi kalmış yılanlardan kurtulmak. Sen besin zincirindeki kendi yerine baksana zındık!" dedim yüzüne."Ona bakıyorum zaten efendi!" dedi Güvercin bana. "Eksik biliyorsun sen galiba. Zaten yumurtlamak başlı başına bir dert. Bir de gece gündüz yılanları gözetliyorum. Şu halime bak! Üç haftadır gözümü kırpmadım!"Alice şaşkına dönmüştü. Güvercin adına da üzülmüştü. Ben de üzülmüştüm tabii ama... Güvercinin kabalığı da öfkelendirmişti işte. "Çok üzüldüm sizin adınıza," dedi Alice, Güvercin'e.Güvercin devam etti kendi derdini anlatmaya:"Ormandaki en yüksek ağacın üzerine kurdum yuvamı. Tam sizlerden kurtulduğumu düşündüm ki bu sefer de gökyüzünde bitiverdiniz! Ah siz yılanlar yok musunuz?""İyi de ben yılan değilim ki," dedi Alice. "Söylüyorum ama anlamıyorsun. Ben - ben - bir -""Nesin o zaman?" diye sordu güvercin. "Laf salatası yapma bana." "Küçük bir kız," diye atladım ben söze. ""Heh!" dedi Alice, Güvercin'e. "Ya ne olacaktım ki?"Sonra da döndü bana, "Sen yeni mi girdin kitaba?" dedi. "Daha önce görmedim de..."
"Aman ne güzel yalan," dedi Güvercin, Alice'e. Üstelik küçümseyici bir ifadeyle."Yeni geldim sevgili Alice kahraman. Evet. Anlaşılan kalıcı da değilim," dedim aradan."İyi de," dedi Güvercin, "Bugüne kadar bir sürü güzel kız gördüm ben, hiçbirinin seninki gibi uzun bir boynu yoktu. Yalan söylüyorsun. Sen yılansın işte! Bu son derece aşikar. Şimdi, Allah bilir hayatımda hiç yumurta yemedim de dersin sen.""Yedim tabii canım. Küçük kızlar da en az yılanlar kadar yumurta yer," dedi Alice.Dürüst kızdı vesselam. Fakat ben Güvercin'in yerinde olsam bu duruma içerlerdim."İnanmıyorum sana," dedi Güvercin. "Hem küçük kızlar da yumurta yiyorlarsa onların yılanlardan ne farkı var?"Bana göre Güvercin son derece haklıydı bu dediğiyle. Kabaydı kaba olmasına ama haklıydı da... Ben sustum oturdum yanlarında. Biraz daha konuştular aralarında. Güvercin, ilki kadar kaba olmamak kaydıyla gitmesini istedi ondan. Alice birtakım garip hareketlerle kıpırdandı olduğu yerde. Sonra birden bir şey icat etmiş gibi parladı gözleri. Elindeki mantar parçalarını hatırlamış meğer. Çıkardı ısırdı bir o parçadan, bir bu parçadan... Mantarın kerameti sayesinde, bir kısalıp bir uzayarak döndü Alice normal insan boyutlarına.


Ece Gamze Atıcı, Adem Aynası 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (39) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (3) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)