5 Ağustos 2015 Çarşamba

Aynı Gün İkinci Yazı, Çünkü Hohner

 Daha bugün ofiste sıkılıp bir yazı yazmıştım ama bunu sıcağı sıcağına yazmam gerekiyor çünkü içim içime sığmıyor ve Yiğit, yaptığı güzelliğin ardından evden çıkıp işe gitti. 

 Sevgilimin bu haftaki shift'i 23:00-07:00 shift'i. Dün eve geldiğimde çok yorgundu ki normal şartlar altında uykusunu almış, daha birkaç saat önce uyanmış ve zinde olması gerekiyordu. Bir şeyler ters gelmişti ve sıcaktan dolayı uyuyamadığını düşünüp üzerinde durmamıştım. 

 Mızıka işinden bahsettim diğer yazıda, benim çalması daha zor ve pek çok şarkıya uygun olmayan tremolo mızıkayla bile bir şeyler çalabildiğimi gördükten sonra "Sana ne gerekiyorsa ondan alalım sen bak bakalım ne lazımmış," demişti. Ben de bir iki gün araştırıp "10 delikli diatonik mızıka lazım, Hohnerler iyiymiş, Special 20 diye bir model varmış, alet ağaç olmadığı için yeni başlarken bend yapması daha kolaymış, ondan alalım bir ara," diye mızıkamı seçmiştim. "Tamam, sana bir ara alayım bunu, ama bunun birsürü tonu varmış, ben anlamam, hangisi lazım sana, C mi? G mi?" diye sorduğunda sürprize alışkın olmayan bünyem buna bile uyanmayıp "Ha, C lazım ya, bir ara sipariş vereceğimiz ya da alacağımız zaman ben söylerim yine C diye," demiştim. 

 Tam bir saf gibi "Söz verildi, alınacak, bir ara seçeriz, sipariş veririz, o zamana kadar unuturum da alınınca yeniden sevinirim, o sırada tremoloyla oyalanırım..." diye düşünürken bugün eve geldiğimde elime iki paket tutuşturuldu. Biri, beklediğim bir kargoydu, Çizgi Roman Okurları Platformu'na yazdığım bir yazı için hediye babında gönderilen bir çizgi roman gelmiş, önce ona sevinip pakedi açıp çizgi romanı inceledim bir de uzun uzun, diğer pakette ne olduğunu bile düşünmedim.



 Evvelki gün Do-Re Müzik'te istediğim mızıkanın olduğunu görmüş. Dün işten 07:00'da çıktığında dükkan açılmış olmadığı için eve gelip uyumuş, sonra uykusunu tam almadan erkenden çıkıp tekrar Çankaya'ya gidip mızıkayı alıp gelmiş, gece tekrar işe gidip bugün döndüğünde uykusunu tam alabilmiş. İlk kez bu kadar profesyonel, hiç hissettirilmeyen bir sürpriz yapıldığına sevinirken bir yandan da iki gündür uykusuz kaldığına içim yandı ama HOHNER'İM VAR LAN ŞU AN. Bebek gibi, fotoğrafta arkasında kalan kırmızı da Vatan'dan alınan dandik tremolo, gerçi ona da Red Lobster adını koyduk, "İlk mızıkan, ezikleme o kadar çocuğu, onu da sev yine," diyor. İçim içime sığmıyor, ben sanıyordum ki bir şeyi isteyeceğim, istediğimi unutacağım, bilmemkaç zaman sonra üşenmediğimizde bir ara gidip alacağız ya da belki bir ara hatırlayıp sipariş verirsek evde olduğumuz bir güne denk getirip kargo bekleyebilirsek, ölme eşeğim ölme diye kendimi düşündüre düşündüre istediğim bir şeye kavuşacağım. Bir şeyi istedim ve çok seri bir şekilde oldu, olduruldu, içim içime sığmıyor. 

 Tremolo mızıkaya göre çalması çok daha kolay ama temiz ses çıkaramayınca tremolodaki gibi "Ne var, folk bir şeyler işte, böyle kirli çalıyoruz, olamaz mı?" ayağına yatılamıyor, temiz ses çıkmayınca kulak tırmalıyor. Ama nota geçişleri falan çok daha birbirine yakın yerlerde olduğu için daha seri ve daha emin çalabiliyorum. Hey Jude, Love Me Do, Heart of Gold, Blowin' In The Wind ve Ob-La-Di Ob-La-Da'yı çalabildim, onun dışında internette bulunan çoğu mızıka tabı da diatonik mızıkaya göre olduğu için bayağı bir şeyi deneyip eğlendim, bend olayı gerçekten kolaymış, hatta bendde zorlanacağımı düşünürken düz çalınan single note'larda temiz ses çıkarmak daha çok zorluyor. Tremolodaki gibi yayarak çalamıyorum, daha özenli, daha ince üflemek gerekiyor deliklere. Bir de sesi çok güzel. ^_____^ Klasik gitarım Washburn Lyon, klavyelerim de Casio CTK-591 ve Casio MT-210 iken ilk kaliteli, babatorik enstrümanım mızıkam oldu, HOHNER OLUM! "Diatonik mızıka istiyorum," dedim, "Hohner iyiymiş ama kaliteli bir şey, bir ara alırız gidip," dedim, işten gelince elime tutuşturuldu, üstelik ben de ayı gibi çizgi romana sevinirken sabırla gülümseyerek beklenerek tutuşturuldu.

 Sonra mutfakta bir bira kutusu gördüm, işe gitmeden önce içki içip de gittiği tek gün televizyonun eve gelip kurulduğu gündü, keyiften, kutlamak için içmiştik. Bugün bana mızıkayı vereceği için, ne kadar sevineceğimi tahmin ettiği için durunamayıp çıkıp bir tane birayla kutlamak istemiş. 

 Sevgi sözcükleri, büyük laflar gerekmiyormuş ulan, içim içime sığmıyor. Saat geç olduğu için komşuların hatrına oynayamıyorum daha fazla aletle, zaten nefesimi de tükettim ve yakışıklı Hohner'i karşıma alıp bunu yazıyorum, kutusu bile var ya. ^_____^ Bizim Red Lobster'ı USB bellek gibi plastik ambalajda satıyorlardı, kutulu bu alet, allahım nasıl tatlı... Zevkten öleceğim.

 (Neil Young'ın kullandığı C değil, D diatonikmiş, bendeki Hohner'le ilgili tek hayal kırıklığım bu oldu ama çaktırmadım, Heart of Gold, kayıtlarındaki tonla tutmadı. Yiğit "İleride sana birsürü dizeriz her tondan, set yaparız," diyor, Neil Young'ın meşhur BBC konserinde cebinden çeşit çeşit mızıka çıkardığı Heart of Gold videosunu hatırlayıp "Ahaha demek ki ondan adam her cebinde mızıka taşıyor da olabilir, çaldığı şarkıya göre hangi tonu kullanacaksa ondan birsürü öyle..." dedik. Ne kadar mutluyum yarabbim.)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (39) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (3) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)