29 Nisan 2016 Cuma

Notlar

* Bugün bilet alıp eve döneyim, evde yemek de var, yarın yine yola çıkacağım içki de almayayım, hiç de para harcamayayım diye eve dönerken tam 96,85 TL para harcadım. Şöyle ki;

* Ofiste e-postalarıma Nadirkitap.com'dan "Favori satıcılarınız yeni kitaplar listeledi," başlıklı bir e-posta düştü, her seferinde açıp "Güzel bir şey gelmiş mi?" diye boş boş bakıp birsürü eski tarih kitabı, KPSS kitabı, siyasi mizah kitapları falan listelendiğini görüp kapatırım. İnsanlar sahaflara güzel kitaplarını bırakmıyorlar, daha çok kitaplıkta yer kaplamasını istemedikleri, yığıntı gibi gördükleri kitapları bırakıyorlar. Bugün yine boş boş aşağı doğru ilerlerken Mine Söğüt'ün Deli Kadın Hikayeleri'ni de gördüm ve bu sahafın Nadirkitap.com'da favori satıcı listemde olmasının tek sebebi de yeni gelen kitapların bana e-posta olarak gelmesini istemem, sahaf evin o kadar yakınında ki bir keresinde oradan sipariş verdiğimde (daha bu kadar yakın olduğunu bilmezken) bana telefon edip "Ev adresiniz bize o kadar yakın ki kargoyla uğraşmayalım ortada bir yerde buluşalım ya da gelin kitaplarınızı alın," diye telefon ettiler, meğer hakikaten her gün bir sokak önünde dolmuştan iniyormuşum. Daha sonra da işte hikayenin gerisi orasını favori listeme eklemem, böylece ellerine gelen kitapları görmem falan diye devam ediyor. 

 Mine Söğüt'ün kitabını almak için önce sahafa girdim, "Nadirkitap'ta gördüm, yeni gelen kitaplarınızın arasında Deli Kadın Hikayeleri vardı, alabilir miyim?" dedim ve kitapçı hanımefendinin gayet içten bir tepkiyle "Ya, ben onu daha yeni listelemiştim, yeni geldi, okuyacaktım, henüz okuyamamıştım, hemen de alıyorsunuz..." deyişine karşılıklı gülüştük ve "Hakikaten şu an biraz üzüldüm," diyerek kitabı satın aldım. (Kendime Not: Okuduktan sonra eğer gerçekten de elinde tutmak istemezsen kitabı geri götürüp başka bir kitapla değiştir.) Kitaba 15,00 TL verdim ve biletimi almak için hemen iki blok yanındaki yazıhaneye ilerledim.

 * Yazıhanede servisini kaçırmış birisinin biletini iptal ettirip başka bir sefere bilet almaya çalışmasını beklerken kitaptaki çizimleri inceledim, Bahadır Baruter'in çizimleri mükemmel, bu ikisinin birlikte bir hayat geçiriyor olması dünyanın en güzel şeylerinden de biri. Bilet iptal işi uzun sürdü ve gitgide sıkılmaya başlamıştım ki aradan benim işlemimi yapmaya karar verdiler, 25,00 TL bilet parası verip yazıhaneden çıktım. "Neyse," dedim, "başka para harcamadan eve giderim, içki de içmeyeceğim, annemi arayayım da saat kaçta orada olacağımı söyleyeyim..."

* Annemle konuşurken Tansaş'a girdim, her Tansaş artık Migros olsa da orasının adı benim için hep Tansaş kalacak çünkü ASİLİK. "Ben buraya niye girdim?" derken annemle konuşurken boşluğuma denk geldiğini fark edip bir de küçük sandalye minderlerinin tanesinin 3,50 TL olduğunu gördüm, üstelik minderlerin içinde limon dilimi şeklinde inanılmaz tatlı bir minder bana bundan sonraki hayatını benimle, benden de çok kediyle geçirmek istediğini fısıldayınca, "Eaaah nasıl olsa 3,50 TL, alıvereyim, aşırı güzel..." dedim ve "Yarın yola çıkacağım, yeni dergilerin hepsinden alayım yolda okurum," diye devam ettim. Kasada, o güzel tatlı minderin, diğer kare şeklindeki dandik minderler gibi 3,50 TL değil de 19,50 TL olduğunu fark ettim ve yine de minder benimle geliyordu, Tansaş'ın bugünkü kerizi ben oldum. 

* Çılgın gibi sadece on beş dakikada manyak gibi para harcayıp "Yine de içki almadım, kendi irademe hakim oldum ve alkolsüz de vakit geçirebilirim," diye kendimle gurur duymak için çabalarken dolapta Yiğit'in bana bira bıraktığını da gördüm ve limonlu minderle birbirimize bakıp sinirden gülüyoruz.

2 yorum:

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (38) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)