12 Ağustos 2016 Cuma

Arukard!

 Blogger'da kimse kalmamış diyorlar, ey okuyucu ses ver, ben buradayım, sen neredesin?

 Bir Altınoluk - İzmir yolculuğunda, yanımdaki kitabı bitirmeye yüz tutmuşken ve yol bitmiyorken "Azıcık da müzik dinleyelim," dediğim anda tabletin beni yarı yolda bırakması üzerine bayağı Truva Turizm'in ekranındaki "Müzik" ikonuna tıklarken ne kadar da zavallı olduğumu düşünüyordum, bayağı böyle "Yabancı Rock" yazan yere tıklayıp albümlere göz atıyordum falan ki Truva Turizm bana sağ gösterirken sol vuruyordu, adını dahi bilmediğim garip, eski, yetmişli yılların glam rock grupları, çok acayip krautrock grupları, çok az bilinen virtüözler falan vardı, tek tek tüm klasörlerde gezip birer ikişer şarkı dinleyip sevdiğim şeylerin adlarını not almaya falan başlamıştım, "Oh," diyordum, "böyle böyle oyalanarak ben bu yolun geri kalanını yerim..." Bir klasöre tıkladığımda şarkılardan birinin adının Sevil Alucard olduğunu gördüğümde "Hohahahahahahaha nasıl ya, biri benim oturacağım koltuğu bulup bana sürpriz yapmak istese böyle bir şey yapamaz!" diyerek şarkıyı açtım. Bayağı ciddi ciddi virtüöz gitarist müziği çıktı, dinledim, Yiğit'e yazdım, "Sevil Alucard diye bir şarkı buldum, eve gelince gösteririm, gerçek bir şarkıysa çok eğlenceli, gerçek bir şarkı değilse ağır paranoyak olup o şarkı adını benim oturduğum koltuktaki mp3 klasörüne kim attı diye düşünüp içleneceğiz..." dedim.

 Çünkü, Alucard, bildiğiniz ya da bilmediğiniz üzere, en sevdiğim mit olan vampir mitinden gelir. Twilight vampircilerinden öncesinde biz vardık, Anne Rice'tan bile önce biz vardık ulan, Bram Stoker'ın askerleriyiz. Alucard, Dracula'nın tersidir, Hellsing adlı anime serisi, bu konuyu açıklığa kavuşturabilmeniz için başvurabileceğiniz en iyi kaynak, ben çok iyi anlatamıyorum ama Alucard, Hellsing'den de önce Gentle Giant'ın şarkılarına dahi konu olmuş bir kelime oyunudur, Dracula'nın, Dracula olduğunu belli etmemesi gereken anlarda yapılan kelime oyunudur, allahım spoiler akıtıyorum. Her ne ise, bir şarkının adının Sevil Alucard olması, benim kendi halinde ve hatta bayağı ciddi bir havası olan soyadımın evlenerek Çıtır olarak değişeceği gerçeğine bir naniktir, bayağı güzel soyadı değil mi ya, Sevil Alucard ahahsjk...

 Sonra eve gelip gerçek bir şarkı mı acaba diye Youtube'a Sevil Alucard yazıldığında karşımıza kanlı canlı bir bağlantı çıktığında "Ohaaa ne güzel ya!" diye çılgın attık, bayağı Sevil Alucard diye bir şarkı olması, bunu beni çok iyi tanıyan birinin bile düşünüp yapmayacağı gerçeği karşısında çok eğlenceli bir tesadüf olarak hayatlarımızda yer aldı, şuncacık hayatımda Dracula figürünün ve vampir mitinin gençliğimde ne büyük rol oynadığı, hatta ve hatta Yiğit'le olan ilişkimizde bile, gençliğimizde Dracula figürünün, hatta sayfaları sararmış, buruşmuş bir kitabın çokça önemi olması üzerine düşünüp heyecanlandık ve ilk heyecanımız geçtiğinde bir süre ben yol yorgunluğuyla, Yiğit de günün yorgunluğuyla şarkıyı unuttuk. Gecenin bir yarısında "Alucard, Dracula'nın tersi olduğuna göre, Sevil Alucard, Dracula Lives demek!" diyerek uyanmamın sebebi olan şarkı ektedir.


2 yorum:

  1. Ay eski blogcular hep yaziyoruz 😍
    Bu arada bu Sevil Alucard olayini anlamamıştım şimdi ben de bi çılgın attim ya! ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh buraları serin serin esiyor demektir o zaman, ne güzel. :)

      Hahahaha ben de resmen, gerçekten ilk günün gecesine kadar anlamamıştım, gecenin bir yarısı, şaka değil uykumdan uyanıp gözümü bile açamadan heyecanla haykırdım. Demek ki bilinçaltıma "Böyle bir tesadüf nasıl olur, ne demek Sevil Alucard?" diye öyle bir işlemiş ki uyurken bile düşünmeye devam etmişim ahahjsadkksjdah hay allahım beynim istesem öyle çalışmaz, bir şarkı istesem bu kadar güzel bir isme sahip olamaz.

      Sil

Etiketler

2012 (2) absürd (2) Açlık Oyunları (3) Ahmet Hamdi Tanpınar (1) akustik (1) albüm (10) alıntı (39) Alice Harikalar Diyarında (1) Alsancak (1) anı (31) animasyon (5) anime (20) Another Earth (1) apocalypse (1) argo (1) arkadaşlık (4) aşk (1) atar (3) avukatlık (1) Battle Royale (1) benzerlik (2) Big Fish (1) bilimkurgu (7) Bill Fuckin' Murray (1) biyografi (1) blog (13) blues (1) Bob Dylan (1) Bozkırkurdu (1) Bulantı (1) bulaşık (1) Bumblefoot (1) Bunny Munro'nun Ölümü (2) Cate Blanchett (1) Cem Karaca (1) cinsellik (1) çizgi film (3) çizgi roman (4) çocuk (1) dağınık (1) David Bowie (3) David Coverdale (1) De Quincey (1) Deadman Wonderland (1) Death Note (1) Deep Purple (1) Delilah (1) deniz kızı (1) dergi (1) dizi (2) doğa (1) Doomsday Afternoon (1) Dune (1) edebiyat (33) efsane (2) eleman (1) Eurovision (1) ev (2) eylem (1) Eylül (1) Eylül Akşamı (1) fail (3) fare (1) fbkt (1) felsefe (1) festival (1) fikir (1) film (24) Fireball (1) Fish (1) gezi (1) gitar (1) Going to the Run (1) Golden Earring (1) Grave of the Fireflies (1) Grotesk (1) Guguk Kuşu (1) Guy Ritchie (1) günlük (2) haber (1) Hasan Ali Toptaş (1) hayal (1) hayat (2) hayvan (3) Hemingway (1) her şey (1) Hermann Hesse (2) hikaye (1) Hrant Dink (1) hukuk (10) Huzur (1) ilan (2) internet (3) ipucu (1) istemek (1) İzmir (2) Janis Joplin (1) Japon (7) Jean - Paul Sartre (3) Jeux D'enfants (1) Joe Satriani (1) John Cusack (2) John Lennon (1) John Steinbeck (1) Johnny Depp (2) Jon Lord (2) kadın (2) kadınlar günü (1) Kaptan (9) Kara Kitap (1) keçi (1) kedi (3) kısa (2) kızsal (1) Kimi Ni Todoke (1) kitap (33) klişe (1) koltuk (1) komik (6) korku (3) Kuragehime (1) kuş (1) kütüphane (1) Kylie Minogue (1) Last.fm (1) Led Zeppelin (1) Like A Rolling Stone (1) link (18) liste (2) Louis Wain (1) Madımak (1) manga (7) Manga Suyu (2) Marion Cotillard (1) Mars (1) Mary and Max (1) Me And My Bobby McGee (1) mektup (2) Melancholia (1) Memo Tembelçizer (1) mezuniyet (1) mızıka (1) Mike Portnoy (1) mim (1) mitoloji (1) mizah (4) müzik (22) NANA (1) Natsuo Kirino (1) Neil Gaiman (1) Nick Cave (10) notlar (5) Oğuz Atay (2) oha (3) okul (2) One Piece (1) Opeth (1) Orhan Pamuk (1) Oscar (1) oyun (9) Ozzy Osbourne (2) ölüm (4) öneri (4) öykü (6) Pan (1) pearl jam (1) Pet Shop of Horrors (1) Phideaux (1) Pilli Bebek (1) piyano (2) PJ Harvey (1) playlist (2) Pleasantville (1) popüler kültür (1) Procol Harum (1) progressive rock (1) Queen (1) Queens of the Stone Age (1) Radyo Eksen (1) Red Hot Chili Peppers (2) Regina Spektor (1) resim (9) Rilke (1) Robert Plant (1) rock'n roll (6) roman (3) rüya (1) Sabahattin Ali (2) saçma (8) sadakat (1) Samson (1) Samuel Beckett (3) sanat (2) Sandman (1) saygı (1) screenshot (1) senaryo (2) Sevgililer Günü (1) Sherlock Holmes (1) sıkıntı (1) Simone de Beauvoir (2) Sims (3) sinema (1) siren (1) South Park (3) soyad (1) sözlük (2) spoiler (2) Spongebob Squarepants (1) Starkers In Tokyo (1) stop-motion (1) sürpriz (2) şarkı (36) şiir (2) tavsiye (6) The Beatles (5) The Mist (1) The Vampyre of Time And Memory (1) Tim Burton (2) tiyatro (1) Top 5 (1) Toradora (1) Tori Amos (1) TTNet (1) Turhan Selçuk (1) Tutunamayanlar (2) Türkçe (1) Uğur Mumcu (1) Uykusuz (1) vampir (1) veda (2) video (26) Watchmen (2) Whitesnake (1) Winona Ryder (1) Wolf's Rain (1) Woody Allen (1) Y. (16) yalnızlık (1) yarışma (1) Yaşlı Adam ve Deniz (1) Yavuz Çetin (1) yeni yıl (1) Yıldız Tozu (1) yıldönümü (1)